פוליפ השבוע: מל גיבסון הלוחם בדרכים

השבוע החליט שוטר במאליבו שבקליפורניה לעצור רכב מסוג לקסוס שנקלט ברדאר המשטרתי נוסע במהירות 87 מייל לשעה (140 קמ"ש) באיזור בו המהירות המותרת היא 45 מייל לשעה (72 קמ"ש). השוטר היה מופתע לגלות מאחורי הגה המכונית המהירה את לא אחר מאשר השחקן והבמאי המצליח מל גיבסון. לאחר שזה הוצא אחר כבוד ממכוניתו התחוור לשוטר כי מקס הזועם בדרכים היה לא רק זועם כפי שיוסבר מיד, אלא גם שיכור כלוט ובדמו רמת אלכוהול כפולה כמעט מזו המותרת בחוק. כנהוג בארה"ב הושם גיבסון באזיקים והובא למעצר לא לפני שבפרץ שנאה ותסכול האשים את היהדות העולמית בחירחור כל המלחמות שאי פעם התרחשו ואף תהה בשאלת יהדותו של השוטר שביצע את המעצר.
"Fucking Jews...the Jews are responsible for all the wars in the world." -- Mel Gibson, July 28th, 2006.

פיו הגדול של גיבסון הסב לו לא מעט ביקורת בעבר. בראיון לעיתון ספרדי ב-1992 הוא מתח ביקורת על הומוסקסואלים ואמר בין השאר "הם לוקחים את זה בתחת, התחת נועד למטרות חירבון בלבד." עוד אמר: "אני פוחד שאנשים יחשבו שאני הומו רק בגלל שאני שחקן. האם אני נשמע כמוהם? האם אני נראה כמוהם? האם אני זז כמוהם? אני חושב שלא." רבים האשימו את גיבסון בנטיות אנטישמות בעקבות סרטו The Passion Of The Christ העוסק בשעותיו האחרונות של ישו תוך הדגשת הטענות הישנות בדבר אשמתם של היהודים במותו. הסרט אכן משתמש במוטיבים אנטישמים קלאסים: היהודים מוצגים בו כיצורים חמדנים, בוגדניים ועקומי אף. כהני המקדש כמובן מכוערים מאד, ומבין כפות ידיהם המטונפות מצלצלים מטבעות הכסף. ישו לעומת זאת, נאה יחסית ואינו בעל אף עקום, למרות "יהדותו", והנציב הרומאי פונטיוס פילאטוס, מי שנתן למעשה את ההוראה לצליבתו מתואר כאדם נאה ומוסרי העושה זאת בלית ברירה, עקב כוחם והשפעתם של היהודים (שחיו אז תחת כיבוש רומי יש לומר). את המהומה שקמה בעקבות הסרט השתיק גיבסון בהכחשה גורפת לרמזים האנטישמים בסרט ואף טען שמעולם לא החזיק בדיעות אנטישמיות. השבוע קיבלנו את ההוכחה שהוא לא רק שתיין אנטישמי מועד, אלא גם שקרן.

כדי להבין מהיכן מגיעה הצהרתו של גיבסון תחת השפעת סם האמת "אלכוהול", יש להבין את הרקע ממנו הוא מגיע. מל גיבסון היה השישי מבין עשרה ילדים של אמו, אווה מיילוט, זמרת אופרה אירית-אוסטרלית ואביו, האטון גיבסון, קתולי קיצוני, אנטישמי מוצהר ומכחיש שואה מפורסם בארה"ב. גיבסון גדל והתחנך בבית דתי קיצוני שבו רעיונות כמו "שקר השואה" ואגדת "השליטה בעולם" של היהודים היו מקובלים וטבעיים לחלוטין.

גם היום מגדיר עצמו גיבסון קתולי מסורתי. הוא מתנגד נמרץ לניסויים בתאי גזע, מאמין נלהב בערכי משפחה נוצריים ומתנגד להומוסקסואליות. מצד שני ובניגוד למקובל בקרב מאמינים קתולים, מחזיק גיבסון בהשקפת עולם פוליטית ליברלית. הוא מתנגד למלחמה בטרור, לנשיא בוש, לפלישת ארה"ב לעירק ואף שיבח את סרטו של הבמאי הליברלי מייקל מור "פרנהייט 9-11" העוסק בתפירת תיקי קונספירציות לנשיא ארה"ב ומשפחתו. נצרות אדוקה בשילוב של דיעות פוליטיות הלקוחות מעולם הליברלים הקיצונים כמעט מחייבת השקפת עולם אנטישמית.

גיבסון נאבק כל חייו במחלת האלכוהוליזם שתקפה אותו עוד מימי נעוריו. יש להניח שגם הפעם יטופל נקודתית, ככל הנראה בכמה שבועות של רוגע בחוות גמילה ירוקה ומרוחקת מעיני כל. הוא ישלם את הקנס לבית המשפט, יחיה עם שלילת הרישיון הזמנית בעזרתה של לימוזינה ונהג צמוד וישלם ללא קושי את תעריף ביטוח הרכב שלו שיעלה במאות אחוזים, כפי שנהוג בארה"ב עם נהגים שנתפסו נוהגים בגילופין. אך הפעם יש לגיבסון אתגר נוסף. הפעם יאלץ גיבסון לעבוד קשה מאד כדי למחוק את הנזק שגרם לעצמו בהצהרותיו האנטישמיות. אלכוהול הוא סם אמת וכשנכנס יין הסוד לא מאחר לבוא. גיבסון יודע זאת והדרך בה פרסם את התנצלותו, תחנונים של ממש להיפגש עם מנהיגים יהודים, מראה שהוא מודע לגודל האסון הפובליציסטי שפקד אותו. "איני אנטישמי. השנאה מנוגדת לאמונתי." הוא חזר ואמר. הפעם זה כנראה לא יעבוד לו - אולפני דיסני הודיעו היום על ביטול הפרוייקט המשותף לרשת ABC שבבעלותם עם הכוכב להפקת מיני סדרה על השואה, פרוייקט לו התחייב גיבסון "כפיצוי" על סרטו "הפסיון של ישו".
"There is no excuse, nor should there be any tolerance, for anyone who thinks or expresses any kind of anti-Semitic remark. I want to apologize specifically to everyone in the Jewish community for the vitriolic and harmful words that I said to a law enforcement officer the night I was arrested on a DUI charge.

I am a public person, and when I say something, either articulated and thought out, or blurted out in a moment of insanity, my words carry weight in the public arena. As a result, I must assume personal responsibility for my words and apologize directly to those who have been hurt and offended by those words. [...]

I'm not just asking for forgiveness. I would like to take it one step further, and meet with leaders in the Jewish community, with whom I can have a one on one discussion to discern the appropriate path for healing."

-- Mel Gibson, Apologizing, July 31st, 2006.

על השקר שלו כשאמר לכולנו שאינו שונא יהודים - ועל האמת המכוערת שסוף סוף יצאה מפיו של האנטישמי הלוחם בדרכים, תואר פוליפ השבוע מוענק בזאת לתחת של הוליווד (לשעבר) מל גיבסון. לו הייתי אני היושב בדין בבית המשפט לתעבורה הייתי גוזר עליו חודשיים של עבודות שירות אותן היה מבלה הקוזק השתיין הזה במירוק מרצפות מוזיאון יד ושם, כדי שילמד לא לנהוג שיכור וכדי שבפעם הבאה שהוא יושב לשולחן עם אביו שטוען שמעולם לא היתה שואה הוא יוכל להגיד שהוא יודע אחרת. תסריט זה אגב לא לגמרי רחוק מהמציאות. הוא עוד עלול להגיע לשם בכוחות עצמו על מנת לנסות להציל את הקריירה ההוליוודית שלו - שהרי ידוע כי היהודים הם השולטים בעיר הסרטים, הלא כן?

תגובות

  1. פעם אנטישמי תמיד אנטישמי. אי אפשר להפריד תכונות כאלו מאדם שחונך לשנאה

    השבמחק
  2. מה שמדהים זה שגיבסון הצליח לשלוט על עצמו במהלך כל הקריירה שלו בהוליווד עד שהוא נהיה כוכב גדול, ורק לעת זיקנתו כל הרפש התחיל לצאת החוצה. איך אף אחד לא ראה את זה קןדם? חוץ מזה, שזה מאוחר מדי לעשות עליו סנקציות בהוליווד. הוא בקושי משחק כבר, בעיקר מביים ומפיק, יש לו חברת הפקות עצמאית והוא מולטי מיליונר. אולי הוא יוכל להפיק סרטי תדמית לבין לאדן, ככה פרוייקים מהצד. אני באופן אישי, הולכת להחרים את כל הסרטים שלו. לא שזה ממש משנה, אבל זה העיקרון.

    השבמחק
  3. אפשר לחשוב שבאמת היהודים שולטים בעולם זה הרי כזה בולשיט

    השבמחק
  4. Radical Farrakhan-nists and Fee-Palestine bigots:

    Do Brown, Black matter...if they're Israelis?

    BLACK, BROWN, WHITE, YELLOW ISRAELIS

    Since color has become a language somehow, and anti Israel bigots distort, then let's remind, most Israelis are "brown," in terms of stats. You have also many Ethiopian Jews.

    No wonder the propagandists will never show democratic multiracial Israel in day to day lives.

    Or elaborate on anti-black racism in the Goliath Arab world. Though all non Arabs have been through racism in that world.

    SECURITY VS RACISTS

    But of course Israeli security concerns are just that. Unrelated to any "color" or "race." Actually, speaking of racism, yes, Arab Muslim attackers target only Jews. Talk about real racism.

    BACKGROUND ON HIJACKING TERMINOLOGY

    True, hijacking of term 'it's racism," is as old as Palestine propaganda emerged by holocaust denier Issa Nakhleh who began in June-17-1949 the "like the Nazis and worse than nazis" line (and by Nov-14-1972 said all 6,000,000 were alive and Hitler "didn't" kill, and represented 'Muslim Congress' at Holocaust deniers convention in 1981), then picked up in 1960 by Nazi Tacuara saluter Ahmad Shukairy who by Oct-17-1961 added that garbage-touch apartheid slur too and questioned Catholic Uruguayan rep. Enrique Fabregat's loyalty, stating because he's (supposedly) a Jew. And both, of course were Hitler's ally ex-mufti Islamic leader al-Husseini avid fans. With Shukairy his aide.

    Speaking of ex Mufti's admirers... Sufi Abdul Hamid, infamous 'Black Hitler' in NY who called to drive out Italians and Jews in the 1929-30, was also his admirer.

    RE FARAKHANNISTS & FAKE "PRO-"

    One might begin to argue there is such a thing as "pro Palestine", (only) when Farrakhan linked Ilhan Omar / Linda Sarsour / Rashida Tlaib will have a routine of decrying Arab Muslim suffering when it's not in context of Israel (who has been facing existential threat ever since) but suffering when by Arab Muslim entities. One would then hear about a real en-masse massacre. Such as hundreds of thousands in Syria, current example. And if they begin to do anything along the line, then no lip service please. But with that same "passion" as in fake "sympathy" played at the 'other' case.

    The absentee reason is clear. Self explanatory. Because pro Palestine is a cover for anti Israel and often anti ALL Jews.

    A note re L Farrakhan, that guy with his "blue eyes are the devil," when he uttered his "termites" venom, his genocidal hint was clear under the veil. For more about Dehumanization in radical Islamic Arab or even mainstream racist "Palestinian" education and sermons, search for "apes and pigs, Palestinians". Or see PalWatch and MEMRI.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עברנו את פרעה אבל נפלנו אצל סיגי

עיקרון הנָבּוּט

הודית עסקית לעשרה ימים