אחמדיניג'אד: ראיון עם השטן

השבוע שיגרה רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS את מייק וואלאס (Mike Wallace), מראיין תכנית הדגל "60 דקות" לשיחה אחד על אחד עם נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'אד. כשעה ישבו האישים זה מול זה לשיחה קולחת בה ניסה מייק וואלאס לחלץ מפיו של אחמדיניג'אד תשובות לשאלות בקשר לשאיפותיה הגרעינית של אירן, יחסה לישראל, מדיניותה של ארה"ב במזרח התיכון, מעורבותה של אירן במלחמת האזרחים בעירק ושאר נושאים. אחמדיניג'אד התנהג בביטחון רב, חייך והתבדח, הראה ידע רב בכל מתרחש בארה"ב ואף ניסה מדי פעם לחמוק ממתן תשובות לשאלות קשות, לעיתים גורם למראיין לומר בציניות "נו, באמת, קדימה, תשיב כבר". לא היו לאחמדיניג'אד כל עכבות לדבר בגנות ישראל והציונות אך יצויין שהוא סירב הפעם להתפתות ושוב להכחיש חד משמעית את השואה, כפי שעשה בעבר.

אני יכול להמשיך ולתאר את מה שהתרחש בראיון, להודות בפניכם שאם אתרכז בקולו, פניו והבעותיו של אחמדיניג'אד במשך כמה דקות, אראה את דמותו הצוחקת של לוציפר עולה לנגד עיני. אני גם יכול לומר לכם שככל שהוא מנסה להקרין הומור ובדיחות, כך הולכת דמותו ומתעוותת לרוע טהור. אני יכול לספר לכם איך אני מרגיש כשאני רואה את השטן הזה שואל את מייק וואלאס אם הוא הגיע בשליחות "הציונים" או העיתונאות כתגובה לשאלה. במקום זה בחרתי להביא בפניכם קטעים מהראיון ולתרגמם לעברית. תעתיק השיחה לפניכם – קטעי הוידאו נמצאים בתחתית הפוסט. צפייה נעימה.

וואלאס מקריין, מציג את הראיון: כשנשיא אירן מחמוד אחנדיניג'אד מדבר גלויות, דבר אותו הוא עושה לרוב, הוא מפחיד אנשים רבים. הוא אמר מספר פעמים שאת ישראל יש למחוק מהמפה ושהשואה היא אגדה שנופחה מעבר לכל פרופורציה. מהראיון איתו שערכנו השבוע עולה כי הוא רואה את הלחימה בין ישראל לחיזבאללה, המיליציה בה תומכת אירן, כחלק ממלחמה רחבת היקף בין ארה"ב לאיסלם המיליטנטי על השליטה במזרח התיכון.

(הראיון מתחיל)

אחמדיניג'אד: בצורה ברורה אומר לך שאני מתנגד למדיניות הבריטים והאמריקאים.

וואלאס: כן, אני יודע שאתה מתנגד לזאת.

אחמדיניג'אד: הם מספקים נשק צבאי חדשני לציונים ושמים עצמם באופן מלא מאחורי ישראל, תומכים בה. אנו מאמינים שגישה זו מסכנת את כל העמים, וזה כולל גם את האמריקאים והאירופאים, ולכן שואלים אנו מדוע נתונה תמיכתה העיוורת של ארה"ב למשטר הרצחני הזה (ישראל, י11)...

וואלאס קוטע את אחמדיניג'אד: רגע!, רגע!

וואלאס מקריין ברקע (הוקלט מאוחר יותר): ניסיתי לשאול אותו לגבי חיזבאללה והנשק שסופק לה בידי אירן אבל הוא העדיף לדבר על התקפותיה של ישראל עם פצצות אמריקאיות.

אחמדיניג'אד: פצצות מונחות לייזר ניתנו לציונים והם עושים בהן שימוש כנגד מקלטיהם של ילדים ונשים.

וואלאס (בכעס): מי תומך בחיזבאללה? מי נתן לחיזבאללה מאות מליוני דולרים במשך שנים? מי שם בידיהם טילים ורקטות מתוצרת אירן...

(אחמדיניג'אד קוטע את וואלאס)

וואלאס: אדוני, האם מותר לי לסיים את השאלה בבקשה?

אחמדיניג'אד: האם אתה נציגו של המשטר הציוני או עיתונאי?

וואלאס בקול נעלב: אני עיתונאי. אני עיתונאי ש...

אחמדיניג'אד קוטע את וואלאס: זוהי אינה עיתונאות. חיזבאללה הינו ארגון עממי לבנוני המגן על מדינתו.

וואלאס בציניות: אה, באמת?

אחמדיניג'אד: הם מגינים על בתיהם ועל פי אמנת האו"ם לכל אדם הזכות להגן על ביתו. מה שאני אומר הוא שקטל חפים מפשע ראוי לגינוי. עקירתם של אנשים והפיכתם לפליטים ראויה אף היא לגינוי.

וואלאס: חכה רגע! חיזבאללה גם הוא עוקר, ופוגע קשות באנשים. אתה יודע זאת.

אחמדיניג'אד: אמור לי בבקשה, האם הלבנונים נמצאים במדינה כבושה עכשיו או שזה אולי ההיפך – חיילים ציונים נמצאים בשטח לבנון. לבנון מגנה על עצמאותה. איננו שמחים כלל וכלל במלחמה ולכן ביום הראשון גינינו את ה.... קונפליקט הזה וקראנו להפסקת אש מיידית.

וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): הוא אמר לנו שמועצת הביטחון של האו"ם לא היתה אפקטיבית בלבנון כי היא נמצאת למעשה בכיסם של האמריקאים.

אחמדיניג'אד: הסיבה היא שמועצת הביטחון של האו"ם נועדה לשמירה על האינטרסים של הבריטים והאמריקאים. היא לא שם כדי לספק ביטחון. דבר זה ברור מאד.

וואלאס שואל: מועצת הביטחון נועדה להגן על האינטרסים של בריטניה וארה"ב? זה מה שאתה אומר?

אחמדיניג'אד: היא נוצרה על מנת לסייע בשלום וצדק אבל אנו רואים שהיא לא מגיבה לזוועות. אם נחפש את שרש הבעיה נגיע לאמריקאים ובריטים. אנשים חפים מפשע נהרגים.

וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): והוא עוד אמר לנו שמועצת הביטחון עושה יד אחת עם ארה"ב בנסיון למנוע מאירן אנרגיה גרעינית. המועצה דורשת שאירן תחדל מיד מכל פעולותיה להעשרת אורניום עד סוף חודש זה (אוגוסט). אירן מסרבת לדרישה זו.

אחמדיניג'אד: אם נדמה למר בוש שביכולתו לעצור את ההתקדמות שלנו, אני חייב לומר שהוא לא יהיה מסוגל לעשות זאת.

וואלאס: למה כוונתך?

אחמדיניג'אד בנחישות: אנו מעוניינים בגישה לטכנולוגיה גרעינית. ברצוננו להפיק אמצעי דלק. האם אינך חושב שאמצעי אנרגיה יהיו במרכז החשיבות בעולם המחר? אנו חושבים שבוש, צוותו והמפלגות התומכות בו מעוניינים לשלוט במונופול מקורות הדלק בעולם כי ברגע שכח זה יהיה בידם הם יוכלו להטיל את מרותם ולכפות את דעתם ומדיניותם על אומות אחרות – וכמובן, לרפד את כיסיהם תוך כדי.

וואלאס: הנשיא בוש אמר שלא יאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני. האם אתה מאמין לו?

אחמדיניג'אד: איננו מחפשים ואנו לא עובדים בשביל "הפצצה". הבעיה היא שמר בוש, בראשו, מעוניין לפתור כל בעיה בעולם בעזרת פצצות. תם עידן הפצצה. זה מאחורינו. אנו בעידן של מחשבות, דיאלוג ופתיחות בין תרבויות.
וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): אבל דיאלוגים ופתיחות בין תרבויות אינם נשמעים כמו מדיניות אירן כלפי ישראל.

וואלאס: אמרת פעמים רבות, חזור ואמור שישראל צריכה להיעלם מהמפה. אנא הסבר מדוע ופרט מה עושה אירן בנידון.

אחמדיניג'אד: אנא הרשה לי לסיים את עניין הגרעין קודם...

וואלאס: סיימת עם זה.. סיימת. אנא...

אחמדיניג'אד: לא, זה לא הסתיים, אדוני, אנו רק מתחילים...

וואלאס: מזה חששתי.

אחמדיניג'אד: האמריקאים רגישים מדי. ובקשר לממשלה האמריקאית, איני יודע מדוע הם מתנגדים לקידמה אירנית.

וואלאס: ארה"ב מתנגדת לקידמה ופיתוח אירניים?

אחמדיניג'אד: כן, זה נכון. זה מה שאני אומר.

וואלאס: באמת, אתה יודע שזה לא נכון.

אחמדיניג'אד: ובכן, אני אסביר. לפני המהפיכה ממשלות ארה"ב, צרפת, גרמניה וקנדה היו חתומות על חוזים עמנו להפקת דלק גרעיני בתוך גבולות אירן. אבל מיד לאחר כינונה של הרפובליקה האיסלמית החלה התנגדותם. כרגע הם מתנגדים לטכנולוגיה הגרעינית שלנו. מדוע?

וואלאס: הסיבה היא שארה"ב משוכנעת שאנרגיה גרעינית היא רק מסך עשן ומה שאירן באמת רוצה הוא את "הפצצה".

וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): בשלב זה ניסיתי להחזיר את הנשיא לדבר הצהרתו הפוגענית ביותר.

וואלאס: אתה שולט היטב באמנות הפיליבסטר (תמרון פוליטי שתכליתו לעכב ביצוע של תהליך מדיני בעמצעות משיכת זמן, י11). עדיין לא ענית על השאלה: ישראל צריכה להימחק מהמפה?

אחמדיניג'אד: אל לך למהר אדוני. ממשלת ישראל היא למעשה מפוברקת.

וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): מפוברקת כמו השואה?

וואלאס: בדצמבר האחרון אמרת את הדברים הבאים: האירופאים יצרו מיתוס: השואה. האם זה מיתוס?

אחמדיניג'אד: מה שאמרתי הוא שאם זו מציאות, שאם זה אכן אמיתי, היכן זה התרחש?

וואלאס: בגרמניה, גרמניה.

אחמדיניג'אד: מי גרם לזאת, באירופה?

וואלאס: רגע, אז מה שאתה אומר בעצם הוא שישראל צריכה להיות בגרמניה, משום שזהו מקום התרחשות השואה.

אחמדיניג'אד: שים לב, איני אומר זאת, מייק.

וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): אבל הוא כן אמר: ישראל צריכה לעבור לאירופה או לארצות הברית, אבל לא צריכה להתקיים בפלסטין.

אחמדיניג'אד: אם בוצעו זוועות בגרמניה, או אירופה, אין זה משנה, מדוע על הפלסטינים לשלם מחיר עבורן? שכן הם לא שיחקו תפקיד בכל זה. מדוע משתמשים (היהודים) באמתלת השואה כדי לכבוש את פלסטין. מליוני בני אדם הפכו לפליטים ואלפים נרצחו עד ליום זה, אדוני. אלפים הושלכו לבתי הסוהר. ברגע זה ממש משתוללת מלחמה בגלל העניין הזה.

וואלאס: אם תוכל בבקשה לשמור על תשובותיך קצרות ולעניין.. אני מתחנן בפניך, נוכל להכניס עוד שאלות לראיון.

אחמדיניג'אד (צוחק): כל שאלותיך מצריכות תשובות באורך ספרים, אדוני. אם תרצה לסיים את הראיון אמור לי ונוכל לסיים מיד.

וואלאס בקול מתנצל: לא, לא, לא, לא...

אחמדיניג'אד: אולי תרצה שאענה לשאלותיך כפי שאתה מעוניין שאענה?

וואלאס: לא..... לא.....

אחמדיניג'אד: אם כל, אבקשך להיות סבלני. אולי בימים אלו אין ברשותך הרבה סבלנות. אולי אינך אוהב את מה שיש לי להגיד, מר וואלאס.

וואלאס: אילו מילים איני אוהב לשמוע?

אחמדיניג'אד: אני חושב שאתה מתחיל לכעוס.

וואלאס: לא, איני יכול להיות שמח יותר ממה שאני כעת על הזכות שנפלה בחלקי לשבת בחברתו של נשיא אירן.

וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): וכשזה מובן לכולם, אני ממשיך הלאה לנושא עירק.

וואלאס: נאמר לי שמשמרות המהפיכה שלך, אדוני הנשיא, מעבירים פצצות, את אותם מטעני צד, לתוך עירק ומציידים בהם את המורדים המפנים אותם כנגד חיילי ארה"ב והורגים בהם. מדוע תרצו לעשות דבר כזה?

אחמדיניג'אד: מעציב אותנו מאד שאזרחי עירק נהרגים. אני מאמין ששליטי ארה"ב צריכים לשנות את המנטליות שלהם. אני שואל אותך אדוני, מה עושה צבא ארה"ב בתוך עירק? לעירק יש ממשלה, פרלמנט. עירק היא מדינה מתורבתת עם הסטוריה ארוכה מאחוריה. מדובר באנשים. מדוע הורגים אמריקאים בעירקים על בסיס יומי?

וואלאס: האם סדאם היה מנהיג מתורבת והגיוני? האם טעינו כשנכנסנו לעירק?
אחמדיניג'אד: סיפורו של סדאם סגור וחתום מזה שלוש שנים נדמה לי. הוא שייך לעבר. האמריקאים אומרים בפה מלא שהם יישארו בעירק תקופה ארוכה. ולכן שאלה לי אליך: על פי החוק הבינלאומי, החובה לשמירת הביטחון נחה על כתפי הכובש, הצבא הכובש. מדוע הם לא מספקים ביטחון?

וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): במקום לספק ביטחון, הוא טוען שארה"ב עוסקת בדיכויה של עירק. ובמקום לקרוא לארה"ב "השטן הגדול" כפי שעשה האייטולה חומייני, הוא קורא לארה"ב "המדכא הגדול".

אחמדיניג'אד: אנו מתנגדים לדיכוי. אנו תומכים בכל מי שנופל קרבן לדיכוי – אפילו במדוכאים בארה"ב.

וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): דיפלומט אירופאי בכיר בטהרן אמר לנו שעמדתו של נשיא אירן היא שארה"ב צריכה להיתקל בהתנגדות בעירק ובכל מקום אחר בעולם כי הוא מאמין באמת ובתמים שארה"ב מתנגדת לאיסלם ולעולם המתפתח. הוא מאמין כי ארה"ב מתעמרת באירן ובארצות אחרות והוא נחוש להשיב מלחמה שערה.

ממשל בוש מתאר את נשיא אירן כאויבה המושבע של ארה"ב וכאדם המעוניין בנשק גרעיני ותומך בטרור איסלמי. אחמדיניג'אד אכן רואה בארה"ב כיריבתו העיקרית.

הוא בנו של נפח, שירת כאיש קומנדו בזמן מלחמת אירן-עירק, בעל דוקטורט בהנדסה אזרחית וזכה בנשיאות אירן כנציגו הפופולרי של "האיש הקטן". הוא בעל תבונה, מקרין ביטחון עצמי וצדקני. רק לעיתים נדירות הוא מדבר עם עיתונאים מערביים, והראיון האחרון שנתן לכלי תקשורת מערבי היה לפני חצי שנה לעיתון USA Today. הוא ישב עמנו לראיון כי הוא רצה לדבר ישירות אל העם האמריקאי והנשיא בוש.

וואלאס ממשיך בראיון: מהי דעתך על ג'ורג' בוש כאדם ומנהיג העולם החופשי כביכול?

אחמדיניג'אד: אני חושב שהמילה "כביכול" אומרת הכל.

וואלאס: מה אתה חושב על ג'ורג' וו. בוש?

אחמדיניג'אד: מה אתה חושב שאני צריך לחשוב עליו?

וואלאס: נו, באמת, קדימה, אתה בהחלט מסוגל לענות על השאלה, אם יש בך את האומץ לענות עליה.

אחמדיניג'אד (צוחק): ובכן, תודה לך, אתה מלמד אותי להיות נחוש ואמיץ. זה מעניין.

וואלאס: ענה, ענה על השאלה.

אחמדיניג'אד: אני חושב שבוש יכול לפעול לטובתו של העם שלו. הוא יכול להציל את כלכלת אמריקה מבלי להרוג אנשים, מבלי לכבוש. מבלי להשמיע איומים. אני נעצב לשמוע שאחוז מאוכלוסית ארה"ב נמצא בבתי כלא וש-45 מליון איש מחוסרי ביטוח רפואי. זה מאד עצוב לשמוע.

וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): הוא נעצב גם לשמוע שלא התקבלה כל תשובה למכתב בן 18 העמודים אותו שלח לנשיא בוש לפני שלושה חודשים בו ביקש ממנו להיות פחות לוחמני בהשקפת עולמו. הבית הלבן פטר את המכתב כתעלול תעמולתי.

וואלאס: מה ציפית לשמוע בחזרה מהנשיא בוש?

אחמדיניג'אד: ציפיתי לשמוע ממנו על שינוי בהתנהגותו. ציפיתי לפתוח חלון חדש עבור הג'נטלמן (במקור, י11). ניתן להביט על העולם מפרספקטיבות אחרות. אפשר לאהוב אנשים. אפשר לאהוב את כל האנשים. ניתן לדבר עם תושבי המזרח התיכון באמצעות שפה אחרת. במילים אחרות. במקום תמיכה עיוורת במשטר כפוי (ישראל, י11), הם יכולים לפתח מערכת יחסים ראויה לשמה עם עמי האיזור.

וואלאס: אתה יכול לאהוב את האנשים, מאד קל לך לומר. אתה הרי מתעב אנשים מסויימים. אתה מתעב את הציונים.

אחמדיניג'אד: ובכן, איני מתעב אנשים, או יותר נכון לומר בודדים.

וואלאס: אתה מתעב מנהיגים ציוניים.

אחמדיניג'אד: מה שאנו אומרים, שאני אומר הוא שאנו מתעבים מעשים מתועבים.

וואלאס: במכתבך למר בוש, אתה משבח את ישו ושואל כיצד יכול להיות מר בוש להאמין בישו ולהצהיר שהוא תומך בזכויות אדם ובאותו זמן לתקוף ולכבוש ארצות אחרות, להרוג אלפי בני אדם ולבזבז מיליארדים על מלחמות. ביקשת ממנו בשם הכבוד לתורתו של ישו להיות כח הפועל למען השלום במקום למלחמה. האם זה כך?

אחמדיניג'אד: זה נכו, זה היה חלק ממכתבי.
וואלאס מקריין (הוקלט מאוחר יותר): ואז היה לו מסר אחר לנשיא בוש.

אחמדיניג'אד: מסור לו את ההודעה הזו בבקשה, אדוני: אלו המסרבים לקבל הזמנה לעשות טוב, סופם או גורלם לא יהיה טוב.

וואלאס מופתע: מה זה אומר?

אחמדיניג'אד: אתה מבין, אחוזי התמיכה בו יורדים מדי יום. השנאה לנשיא גוברת מיום ליום בכל העולם. עבור שליט, זהו המסר הגרוע ביותר שהוא יכול לקבל. אלו המסיימים כהונה צריכים לסיימה בראש זקוף.

(אחמדיניג'אד מקבל לידיו פתק מאחד מעוזריו)

וואלאס: אחד העוזרים שלך הגיש לך כרגע פתק. מה כתוב בו?

אחמדיניג'אד (צוחק): ביקשו ממני לסדר את הז'קט שלי.

וואלאס (צוחק): מדוע הם דואגים לז'קט שלך? לדעתי אתה נראה בסדר גמור.

אחמדיניג'אד: זה מה שאמרו גם לי: זהו מעיל יפה מאד.

וואלאס: האם אתה אדן גנדרן?

אמחדיניג'אד: לפעמים ההופעה שלך צריכה להיות במיטבה, כן. לכן אני מסתרק.

וואלאס: הרשה לי להרגיע אותך אם כן, אתה נראה במיטבך. מה אתה עושה בשעות הפנאי שלך?

אחמדיניג'אד: הרבה דברים, יש לי תחביבים רבים.

וואלאס: מה לדוגמא?

אחמדיניג'אד: אני לומד, קורא ספרים, מתעמל וכמובן מבלה זמן איכות עם משפחתי.

וואלאס: יש לך שלושה ילדים?

אחמדיניג'אד: אדוני יודע טוב מאד.

וואלאס: כמה זמן עבר מאז שמנהיגי אירן וארה"ב ערכו שיחות ביניהם?

אחמדיניג'אד: 26, 27 שנים.

וואלאס: האם יש בך איזו שאיפה לחדש את הקשרים עם ארה"ב?

אחמדיניג'אד: האם עלינו לעשות זאת?

וואלאס: האם יש בך רצון לעשות זאת?

אחמדיניג'אד: מי ניתק את הקשרים? אני שואל אותך.

וואלאס: זו לא הנקודה. השאלה היא, האם אתה, נשיא אירן, מעוניין לחדש את הקשרים עם ארה"ב, קשרים שמנותקים מזה 26, 27 שנים?

אחמדיניג'אד: אנו מעוניינים ליצור קשרים עם כל מדינה. זו המדיניות שלי...

וואלאס קוטע: זו שאלה פשוטה, מדוע לא לענות בכל או לא?

אחמדיניג'אד: אתה שואל שאלה של שלוש דקות ומבקש תשובה של כן או לא? האם זה "מבחן אמריקאי"? A B C ?

וואלאס מאבד סבלנות וצוחק: האם אתה מעוניין בקשרים עכשיו עם ארה"ב? אחרי 26, 27 שנים? איזו רעה יכולה לצמוח מכך?

אחמדיניג'אד: איננו מדברים על רעה, התנאים המסייעים צריכים לשרור.

וואלאס: ומהם אותם תנאים?

אחמדיניג'אד: ובכן, בדוק את הרכבו הממשל האמריקאי, את התנהגותו. ראה כיצד הם מדברים מגבוה על מדינתי. הם רוצים לבנות אימפריה ואינם מעוניינים לחיות בשלום לצידן של מדינות אחרות.

וואלאס: מי, מי לא רוצה? וושינגטון?

אחמדיניג'אד: הממשלה האמריקאית. זה ברור לי מאד. הם חייבים לשנות את צורת התנהגותם והכל ייפתר.

וואלאס: נראה שעוזריך מבקשים לסיים את הראיון ובכל זאת יש מספר שאלות עליהן לא קיבלתי תשובה

אחמדיניג'אד: יכול בהחלט להיות שיש באמתחתך עוד חמש שעות של שאלות.

וואלאס: כמובן שיכול להיות.

אחמדיניג'אד: לי יש עוד מספר פגישות...

וואלאס בבדיחות: לא ייתכן שהן חשובות יותר מהראיון

אחמדיניג'אד: הזמן הגיע לתפילות הערב, אדוני.

וואלאס: שאלה אחרונה אם כך: יש לך יחידת "קדושים מעונים" (שאהידים, י11) בשורות משמרות המהפיכה. הם טוענים שבשורותיהם יש 52,000 מתאבדים מוכנים לתקיפה של מטרות בריטיות ואמריקאיות והיה ואמריקה תתקיף את אירן.

אחמדיניג'אד: האם אתה באמת מצפה שנשב בחיבוק ידיים בשעה שאמריקה מאיימת עלינו? עם ידינו קשורות?

וואלאס: האם אמריקה איימה עליכם?

אחמדיניג'אד: אני באמת מקווה שהאמריקאים יפסיקו את מנהגם לאיים על מדינות אחרות, כדי שלא תאלץ לשאול אותי שאלות כאלו. אני מאחל לך כל טוב.

וואלאס לוחץ ידיים עם אחמדיניג'אד: תודה, אדוני.

הראיון באיכות נמוכה מובא כאן. לחצו על מקש ה- Play בכל חלון וידאו כדי להתחיל בצפייה. שימו לב: זמינות סרטון הוידאו תלויה באתר YouTube.com ואינה בשליטת הבלוג.




הראיון באיכות גבוהה מחולק למספר קבצי וידאו. לחצו על מקש ה- Play בכל חלון וידאו כדי להתחיל בצפייה. קטע הוידאו הערוך ממנו לקוח התרגום הוסר מאתר YouTube ולכן נאלצנו להביא קטעים חדשים שייתכן ואינם תואמים את הסדר הכרונולוגי בו נערך הראיון כפי שהוא מובא בתרגום. שימו לב: זמינות סרטוני הוידאו תלויה באתר YouTube.com ואינה בשליטת הבלוג.






תגובות

  1. מעניין אם הקוף מטהרן יודע שמייק וואלאס הוא יהודי. סתם מן פרט טריויה שולי כזה. וואלאס היה יכול לעשות טובה גדולה לאנושות אם הוא היה מביא איתו אקדח ויורה לו כדור בראש. שווה יותר מאלף פרסי פוליצר ותרומה גדולה לאנושות.

    השבמחק
  2. אחנדיגינ'אד הנחש יודע זאת היטב ולכם שם מיתן את הכחשת השואה בראיון. הוא השתמש במילים "אם זה קרה אז...." או "היכן זה קרה?"

    השבמחק
  3. the videos have been removed from You Tube by CBS request, fix the site.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עברנו את פרעה אבל נפלנו אצל סיגי

עיקרון הנָבּוּט

הודית עסקית לעשרה ימים