פוליפ השבוע: רויטרס ואגרופו של אללה

בשבוע החולף התחרו מספר גופים ראויים על הזכייה בתואר פוליפ השבוע של בלוג הפרוקטולוגים ואכן הבחירה לא היתה קלה. רק לפני שבוע תיארנו לכם את המתרחש כאשר ליברליות/שמאלניות קיצונית הופכת לכלבת בארה"ב וכמו כדי לספק לנו דוגמא מקומית, בעוד מאות טילים נופלים והורגים באזרחי ישראל, התאחדו להם מפגיני השמאל המיליטנטי ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב והשליכו שקיות צואה לעבר שוטרים בהפגנות במחאה על "פשעי ישראל בלבנון". בקצה השני של מדינתנו הקטנה, בכנסת ישראל הרים שוב מערך הגמלים הטרויאנים את ראשו הג'יהאדיסטי המכוער: חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מבל"ד האשים את ממשלת ישראל באחריות לפרוץ מלחמת לבנון השניה, הצדיק את ירי אלפי טילי הקטיושה לעבר אזרחי ישראל ואף האשים את ישראל בסרבנות שלום. מילה רעה על החיזבאללה, לא היתה לו, לנבחר הציבור המכהן בכנסת ישראל. בונצואלה הרחוקה, הנשיא הוגו צ'אבז, עדיין הלום מניחוחות האפטר שייב של חברו החדש אחמדיניג'אד, יצא בהתקפה מילולית קשה כנגד מדינת ישראל והורה לשגרירו בישראל לשוב לארצו. "ישראל מבצעת רצח עם. ישראל פועלת כמו היטלר" אמר צ'אבז וכמובן שלא הוסיף ולו מילה אחת בגנות כנופיית החיזבאללה שהמטירה למעלה מ-3000 רקטות על ראשם של אזרחי ישראל. כל המוזכרים לעיל טובים דיו איש בפני עצמו על מנת להבטיח את מקומם "כפוליפ שבוע" - אולם בכל פעם בוחרים אנו זוכה יחיד ולעניות דעתי היה עוד אירוע מעניין השבוע שהאפיל בחומרתו על קטפולטת הצואה של השמאל ועל התבטאויותיהם החצופות של גמלים טרויאנים אלו ואחרים.

זה התחיל בתמונה

השבוע פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס, מהידועות, האמינות והמכובדות בעולם תמונה מביירות המראה עשן סמיך מיתמר מבניינים פגועים לאחר הפצצה ישראלית. התמונה היתה דרמטית מאד ולא היה צריך להיות חד עין במיוחד כדי לראות כיצד יוצר ההעשן הסמיך צורת יד הקפוצה לאגרוף בגובה עשרות מטרים באוויר. במזרח התיכון רווי האמונות התפלות, הקמעות והסימליות היתה זו רמיזה עבה במיוחד ולא היה צורך בדמיון מפותח כדי להבין שמדובר באגרוף ההתנגדות העממית הלבנונית שבדרך נס הוטבע בעשן שהותירה אחריה פצצה ישראלית. התמונה היתה בוודאי יכולה להיכנס לפנתיאון תמונות המלחמה של טיים-לייף אילמלא עובדה טכנית קטנה וטרחנית: היא היתה מזויפת.

נראה שמישהו ברויטרס החליט שהתמונה המקורית בעלת העשן הדליל העולה מרחובות ביירות אינה סקסית דיו בכדי להוציא את קצפה של דעת הקהל העולמית על ישראל ולכן הוחלט לעבות את העשן, להשחירו, לצייר באמצעותו מין אגרוף סמלי זועם בשמי ביירות וכמובן להפיץ את התמונה המשופרת לכל עיתון ומערכת חדשות המנויים על לקוחות רויטרס. דבר אחד שכחו אמני הרנסנס של רויטרס להביא בחשבון: ניסים ונפלאות כמו אגרוף עשן שחור המיתמר לגובה עשרות מטרים אינם דבר שבשגרה. התמונה גרמה להרמת גבות בקרב בלוגרים אמריקאים שחקרו ומצאו את התמונה המקורית. רויטרס נאלצה להתנצל ולהודות שהתמונה שפורסמה "טופלה" בתוכנה לעריכה גרפית ושהדרמטיות שלה אינה אלא פרי דמיונו הקודח של אחד מחברי המערכת היושב בסינגפור. התמונה הורדה אחר כבוד ממאגר התמונות של רויטרס ואזהרות נשלחו לכל מערכות העיתונים והאתרי החדשות שעשו בה שימוש.

על הזיוף הגס והפוליטי בידי סוכנות ידיעות שבנתה את עסקיה על מזבח דיווח האמת, זוכה רויטרס השבוע באות פוליפ השבוע. רויטרס תתקשה לנער מעליה את אות הקלון העיתונאי שדבק בה. אין אות קין נורא יותר לגוף עיתונאי מזיוף האמת ואונס המציאות וכיוון שמדובר במלחמה, יש בעצם הזיוף גם משום לקיחת צד, עבירה כפולה ומכופלת. רויטרס איבדה ניקוד רב בספר שלי ואני לא לבד.

לסיום, מספר תמונות "אותנטיות" שהכינו גולשי הבלוג הפוליטי המעולה Little Green Footballs ואחרים כתגובה על דרך "טיפולה" של רויטרס בתמונה המקורית...


תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עברנו את פרעה אבל נפלנו אצל סיגי

עיקרון הנָבּוּט

הודית עסקית לעשרה ימים